www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Tugga.

 
Måste bara dela med mig av detta. Jag har alltid varit en sån som äter fort. Jag slänger ofta i mig maten utan att tugga ordentligt och känner inte av när jag blir mätt vilket ofta resulterar i matkoma och att jag äter mer än jag kanske borde. Jag har länge sett det som ett problem och blir lika arg på mig själv varje gång när jag sitter där med uppsvälld mage och vill spy medan de andra fortfarande, sakta men säkert njuter av sin mat.
 
Så jag bestämde mig för ett tag sen att göra något åt saken så det blev ett stopp på dessa dagliga matkomor. Jag bestämde mig helt enkelt för att börja äta långsammare, och att tugga maten mycket noggrannare än jag tidigare gjort. Och shit vad det hjälpte. Det bästa är att det ända positiva med att tugga noga är inte att du slipper matkomorna och illamåendet, utan det finns en rad positiva effekter av att tugga maten noga. Du förbättrar din matsmältning, du blir lättare mätt, alltså äter du mindre och inte mer än nödvändigt. Så det är ett jättetips verkligen, tugga maten noga innan ni sväljer!
 
 
Kommentarer
Postat av: Kajsa-Stina

Gud vilket bra tips! Sant de där med att man hinner känna att man är mätt fortare när man äter långsamt. Var precis som dig innan att jag kastade i mig maten liksom.. Nu får jag asont i magen när jag måste stressa :(

2014-09-21 @ 21:04:27
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Glad och sprallig tjej som älskar träning, hälsa, boxning, dans, resor, äventyr, fotografi, musik, familj och vänner. Läs om du tycker det verkar intressant, skulle uppskatta det som fan. Puss.