www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Fit for christmas.

 
November är här och julen är påväg med stormsteg. Jag älskar julen, gemenskapen, maten, julbaket, julkaländern, pyntet och allt som hör till. MEN, jag tror många, inklusive mig själv kanske älskar det lite för mycket om man kan säga så. Redan i november ska det börja julbakas och i samband med kylan som kryper sig fram blir nog mång lata och stannar hemma på mysiga hemmakvällar med något julgodis istället för att gå ut och röra på sig. Det är ingen hemlighet att många äter lite för mycket, och rör sig lite för lite under juletider. Detta resulterar i viktuppgång och ångest vid nyårskiftet, och nyårslöftet blir som vanlgt att man ska bli mer hälsosam. Det är jättebra, men det håller sällan. 
 
Så vad säger ni? Ska vi skippa viktuppgången denna julen och slippa ångesten efter? Det ska iallafall jag! Jag säger inte att man helt behöver skita i allt julgodis, men ät med måtta! Och jag säger inte att man aldrig får ligga hemma och lata sig, men inte varje dag! Komigen nu, gör som jag och tänk till lite denna jul. Du behöver faktiskt inte äta ALLT gott du ser. Och orkar du inte pallra dig till gymmet, eller ut på dendär springrundan, fine. Stanna hemma och gör lite situps framför TV:n. Du behöver inte gå all in (som jag tänkte göra hehe), men gör en förbättring från förra året! Du kommer inte ångra dig! Så, VILKA ÄR MED MIG?
Kommentarer
Postat av: Paulina Suonvieri

SV: ÅH jag såg det också! Jättekonstigt ska försöka ordna det!
Jättekul att du är med dock! Grymt bra av dig! Det är precis så jag tänker också - man går alltid upp i vikt under juletiderna - men inte i år inte. Nu kör vi ;)

2014-11-02 @ 22:36:01
URL: http://hundredkitchenstories.blogg.se/
Postat av: Kajsa-Stina

Håller helt klart med dig om detta! Jag älskar julen så sjukt mycket! Med allt vad det innebär. Maten, gemenskapen, stämningen, allt helt enkelt. Men anorexin finns där och oroar mig inför vad som komma skall med ALL mat och godis det bjuds på i överflöd. Är så sjukt orolig inför julen med alla dessa kalorier.. Men jag ska försöka att inte stressa upp mig för mycket. Tycker du har en bra tanke med att äta med måtta och röra på sig! Annars är detta en helg då det lätt kan bli ganska så för mycket..

Stor kram!

2014-11-03 @ 15:46:49
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: Christina

Låter himla smart :) Har dock en tendens att gå ned i vikt under julen, hur jag lyckas med det är ett mysterium.
Men jag är helt med på att inte äta alltför mycket under julen.

2014-11-03 @ 16:13:51
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Glad och sprallig tjej som älskar träning, hälsa, boxning, dans, resor, äventyr, fotografi, musik, familj och vänner. Läs om du tycker det verkar intressant, skulle uppskatta det som fan. Puss.